Hund & fynd!

...jaha, nu var det några dagar sen sist...& här har det rört på sig! I förra veckan fick jag ju lite träningshjälp av en "gammal" god vän =), min 1 -åring Ace har med ens blivit värsta monstret...iaf, jag har varit stenhård med träningen och det börjar faktiskt att löna sig =) Allt går så mycket lättare och jag har blivit tuffare, det är ju som kompis Anneli säger...det är inga bebisar vi har, det är rovdjur...
Jättetack iaf till Gittan som fick mig på rätt väg, jag velar fortfarande iväg lite neråt diket ibland men rätar på mig o tar nya tag *ler*...så mycket av min tid just nu går till att träna hund...

Vårsolen värmer allt på rejält för nu finns det inga snöhögar kvar längre...fåglarna har fått fnatt och Diesel har tagit premiärdoppet...jodå, idag tyckte han allt att det var dags, plums så var han i...Vi har ju pratat om att "simma" honom, han har ju tyvärr lagt ut lite då jag inte kunnat motionera honom som förut...så han tyckte nog att nu är det slutpratat, ska det hända nåt får man fixa det själv *fniss*...Jag skulle ju ta kort på honom men fumlig som jag är hann jag inte, hm...
Jag fick iaf en bild på ett ganska vårtrött träd...men om en vecka har det kanske börjat bli lite grönt *ler*


Kom över en stor jalusi"dörr" häromdan...den har nog använts som fönsterlucka för den är inte lika hög som en vanlig dörr, men väldigt stor...Fruktansvärt skabbig & har legat ute, så det blir att gå lös med stålborste och andra tillbehör =)
Just nu står den på en pall för att bli fotad, i väntan på att komma ut i "snickarboden"...
Lyckades få till ett hjärta av björkris oxå, lagom till påsk =)...inspirerad av andra bloggare & inredningsmagasin...
Lite krångligt, men det var det värt...tycker det blev ganska fint!




Målade några av mammas gamla fat, dom var fläckiga o fula så dom blev mycket finare i vitt...


Målade en liten bytta till pallen oxå, där jag har mina hemstickade mjukissockor...


...den "vackra" färgen på tapeten ska troligtvis förvisas till "färghimlen" till helgen *ler*
Fick tag på ett gammalt bord och ett "tråg", ser ut som en vagga i mindre modell, oxå...bordet är nog ett gammalt köksbord, men ska bli ett halvmånebord så småningom...ska målas o fixas först...


Babysitter/gungstolen jag köpte på loppis väntar oxå på att bli målad, så nu har jag snickarboden full snart *fniss*

Enligt vädret ska det bli regn o rusk imorgon så jag är ju inte direkt sysslolös om jag måste vara inne *ler*
I söndags morse vakanade jag av att katterna hade störtkul i fönstret, en jättehumla hade letat sig in...troligtvis sen kvällen innan då det stod öppet...
Dottern sprang på en huggorm i går när hon var ute med hunden och fästingarna är tillbaka...så nu får ni säga vad ni vill...nu är iaf våren här!

Ha en bra fortsättning på veckan! Kram kram

Kommentarer
Postat av: Linda

Ja, det är ju kul att våren är här... Men mindre kul att alla kryp och ormar och sånt där har tittat fram... Blir att köpa fästingmedel snart och akta sig för alla ormar i skogen =/

Ja du har verkligen att göra du =P Lycka till med allt som du drar hem hihi...

Kram kram

2009-04-08 @ 09:43:30
URL: http://bigbeauties.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0