Vårkänslor & hönsnät =)




Såna här små solar hittade jag på fm idag när jag gick promenaden...det är väl ändå ett säkert vårtecken *ler*
Nu har väl iaf våren hälsat på ett par dagar, det har ju varit underbart varmt och snön är ju nästan borta...Jag har fått låna mig en kratta av grannen, så imorgon ska jag kratta min lilla gräsplätt och se vad som kommer fram...En gång i tiden har det funnits jordgubbsplantor där vid husväggen, allt enligt grannen, men dom är nog ett minne blott *ler*...Får väl planta nåt själv, rosor och brudslöja är ju väldigt vackert och ganska lättskött...men det finns ju så mycket att välja på, vi får se =)
Dottern skulle kommit med mina utemöbler idag, men det glömde hon, tänkte ställa dom på trappan så jag kan sitta där och dricka kaffe i solen...Ska iaf ställa ut påskliljorna jag köpt så det fula riset & ljungen kommer bort, det börjar bli ganska risigt *fniss*...




Vill ha...villvillvill haaaa!...men får väl nöja mig med dom gamla utmöblerna, men dom hade faktiskt ganska fina på Ikea till en rimlig peng, kanske man kunde titta iaf *fniss*...




...eller drömma =)

En tur till loppisen har vi oxå hunnit med idag, dottern & jag, idag var det faktiskt hon som ville dit!!!??...Dottern skulle införskaffa sig en stekgryta, men den var borta så hon köpte kok & bakböcker ist *ler*...värsta kocken kanske bjuder mamma på mat då, eller?...
Jag själv som inte skulle ha nåt, kom hem med ett gammalt lakan med vacker spets och en gammal barnstol/babysitter i trä, ser ut som en minigungstol med kulram *fniss*...Tänkte jag ska måla den och fixa kudde & dyna, så kan mitt lilla barnbarn sitta i den...Tror den kommer att bli jättefin...Ska fota den senare så får ni se *ler*...
Av lakanet ska jag nog sy kuddar till soffan, det är ju så smidigt att ta av o tvätta...

Barnbarnet o mor var här igår...Gud, vad hon växer den lilla! 3,5 månad gammal har hon hunnit bli och är så underbar...
Skrattar och pratar hela tiden...ett riktigt litet underverk! Och den absolut sötaste som finns *ler*

Här är mina underbara tjejer...

Mamma Anna & Kim


Moster Linda & Kim

Jaha, nu har det plötsligt blivit fredag, snart dax att sova kanske?...om en stund iaf...
Den här veckan har bara flugit iväg tycker jag, har pysslat lite med beställningar, tränat hund och gjort, ja allt det där som hör till...Satt o myste med nya numret av Vakre Hjem & Interiör en dag, och såg att det var en bild på kupoler gjorda av hönsnät, sagt o gjort, det skulle jag prova...Trasslade till två stycken, lite krångligt var det, men nu sitter dom där över mina "plättar"...Lite lustiga ser dom allt ut, men katten kommer iaf inte åt blommorna *fniss*...

Over and out från Lilla Världen! =)

Natti natti...Söta drömmar!


Kommentarer
Postat av: Anna

Heej. Ja jag har plantat jordgubbar. Men det va barn där och förstörde dom... Sen tycker jag att klätterväxten efter väggen är väldigt fin.

Kram kram

2009-04-03 @ 12:49:30
URL: http://anna-olofsson.bloggagratis.se/
Postat av: Anonym

Vilken klätterväxt!!????...det enda jag hittat är sand & kattskit?????...



Tack för häromdan & krama knytet!



Kram kram

2009-04-03 @ 13:51:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0