...puh!...

...nu är det äntligen över, och jag var så nervös så jag vågade knappt titta =)...Jag pratar givetvis om utställningen med Ace...
För att vara första gången och att vi fokuserat på helt fel träning, så måste jag säga att det gick över förväntan...Jag borde tränat lite mer närkontakt med främmande personer, jag vet ju att Ace inte gärna vill att man går direkt på honom...när det sen kommer en helt främmande karl och börjar klämma oxå, ja, då var det lika bra att dra sig undan tyckte han...
Sen hör det ju till saken att Ace "pratar", gärna & ofta =)...han har speciella ljud för sig och domaren trodde givetvis att han morrade...vilket dottern bestämt hävdar att han inte gjorde! Hur som helst, träning ger färdighet och nu vet jag vad vi behöver...

I morgon har vi träning på klubben så jag be dom andra att känna på honom, kolla tänder osv...Det var inget problem när domaren skulle kolla tänderna *konstigt*...Iaf, vi kommer igen och vi kommer att bli bättre! =)...Kritiken för övrigt var bara bra...Jag är jättenöjd för övrig...Ace skötte sig exemplariskt bland allt folk o hundar som spände sig & gjorde utfall mot allt o alla...Han var så duktig!
Nu är det Karlstad som gäller nästa gång och då ska vi göra ett bättre jobb =)
Supertack till min underbara dotter som hjälper mig med allt *ler*

Idag blev det bara hundprat...både från mig & hund *fniss*
Nu ska jag se på Beck och bara lata mig *ler*...det har varit en lång helg!

Ha en ny allra bästa vecka!... Kram kram

Ps, Johanna, hoppas du inte är för besviken...vi kommer igen *ler*














Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej,kul att det gick ganska bra på utställningen,har inte läst på länge har mycket att ta igen, hoppas allt är bra med dig.kram

2009-03-23 @ 19:28:31
Postat av: Johanna

Klart att jag inte är besviken=) Men ni får jobba på hans morrande haha...Lite tråkigt om han skulle få lite nedslag på hanteringsbiten på MH eller Korningen senare=) Annars tycker jag att kritiken var helt okej=)!! Se till att det är många "okända" Karlar som kommer emot honom precis som dom gör på utställningarna=) så kommer det att bli hur bra som helst och försöka att inte uppmuntra hans snackande;) Pratade med Linda...Jag skulle jätte gärna vilja ha lite bilder på herren=) Gav henne lite tips om hur det skulle gå bäst och fota=) Skulle va super kul om ni kunde komma över hit och ställa ut honom och ni är mer än välkomna att sova över=) Ni kan väl ha lite kolla på hemsida (Kalendern) och se vilka som vi ska åka på...Kan ju va kul med en uppfödargrupp osv=)=)=) Ha det bästa och Ge Snack killen en stor Puss från oss alla och Mamma Andra häslar till grabben=);)

2009-03-24 @ 08:18:20
URL: http://www.cluruskennel.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0